Ultimate Niche Finder – חיה רעה למחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא – ככל הנראה, החלק החשוב ביותר בכל עסק באינטרנט שמתבסס על קידום אורגני. ללא מחקר מילות מפתח חכם ונכון, אנו לא ננצל את מלוא הפוטנציאל של תנועה ממנועי חיפוש, מה שיגרום בסופו של דבר להפסד של זמן וכסף. מחקר מילים הוא הבסיס והתשתית כמעט לכל אתר אינטרנט מסחרי.

למה מחקר מילות מפתח הוא כל כך חשוב?

מחקר מילות מפתח נכון, הוא בדיוק ההבדל בין הצלחה לכשלון. מי שלא בוחר בתבונה את הביטויים עליהם הוא רוצה "להתברג" בגוגל (או בכל מנוע חיפוש לצורך העניין), פשוט משאיר כסף על השולחן. בנוסף, מחקר מילים בהחלט יכול לפתוח לנו צוהר לעולם חדש של תוכן ומילות מפתח שלא חשבנו עליהן לפני.

הכירו את UNF – כלי מילות מפתח על סטרואידים

UNF, או בשמו המלא – Ultimate Niche Finder, הוא כל מילות מפתחי עוצמתי במיוחד. זהו בעצם תוכנת Desktop (שיש להתקין על המחשב) שעוזרת לנו למצוא נישות ומילות מפתח בקלות ובמהירות שלא הכרנו עד היום. הכלי מתבסס על כלי המילים של גוגל Adwords, כלומר עובד עם ה-API שלו, מה שאומר שעל מנת לעבוד איתו צריך חשבון adwords פעיל (מומלץ לפתוח חשבון חדש – זה חינם ולוקח 2 דקות).

מעדיפים וידאו? הנה סרטון שמסביר על התוכנה:

UNF - מבט על

איך זה עובד?

הרעיון מאד פשוט: מתחילים עם מילת "שורש" – הביטוי ממנו אנו רוצים להתחיל את המחקר שלנו, ומשם להתרחב לתת-נישות או לנישות דומות.

בחירת המילה הראשונית
בחירת המילה הראשונית של המחקר

עד עכשיו זה מאד דומה לכלי של גוגל, אך מרגע זה, הקסם מתחיל. לאחר שהתוכנה תוציא פלט של מילות מפתח מהבסיס נתונים של גוגל, כולל נתונים כמו חיפושים גלובליים ומקומיים, עלות לקליק, תחרות (אורגנית!) ועוד שלל נתונים מעניינים – ניתן לבחור אילו מילים אנו מעוניינים להרחיב, ואז בעצם התוכנה תריץ את אותה פעולה גם על המילים הללו (ניתן להריץ את הפקודה על כל המילים בו זמנית) ומשם – השמיים הם הגבול. למעשה תוך מס' דקות ניתן להגיע לרשימה של מאות וגם אלפי מילים, שאותן ניתן לפלטר לאחר מכן בצורה נוחה ויעילה מאד – על מנת לצמצם את הרשימה ולהישאר את הביטויים שהכי מעניינים אותנו.

סינון המילים
סינון מתקדם של המילים

פיצ'רים נוספים

  • פרוקסי – מתאים למשתמשים הכבדים בינינו. שימושי (ואף הכרחי) כאשר מריצים שאילתות רבות במקביל לכלי של גוגל, מפני ששימוש נכבד בזמן קצר עלול לחסום את הIP שלנו משימוש בכלי (כבר קרה לי מספר פעמים). פתרון נוסף למי שלא מעוניי/יודען להשתמש בפרוקסי הוא פתיחה של מספר חשבונות גוגל שישמשו אך ורק בשביל התכונה.

  • מציאת דומיינים פנויים – בכל ביטוי שנמצא עם התוכנה, אפשר להריץ בדיקה עם הדומיין פנוי, וזאת בשביל לקנות דומיין EMD – Exact Match Domain עבור הביטוי המרכזי שלנו.

  • תמיכה בריבוי שפות/מיקומים – הכלי תומך בשפות רבות כולל עברית. מפתיע לגלות כל פעם מחדש ביטויים זניחים בעברית אך עם כמות חיפושים לא רעה בכלל, מה שמאפשר מציאת נישות שלמות שלמעשה עדיין לא גילו אותן.

  • בחירה בסוג התאמה – התוכנה מתממשקת כאמור לכלי מילים של גוגל וניתן לבחור באיזה סוג התאמה רוצים לעבוד – Exact/Phrase/Broad. באופן אישי, אני תמיד עובד עם Exact.

  • מחקר תחרות אורגנית – פיצ'ר חביב ביותר שלמעשה בודק את התחרות של הביטויים שאותם התוכנה מוצאת בזירה האורגנית, ומסווגת אותם ל5 רמות מקל מאד לקשה מאד. הבדיקה מתבססת על כלים כמו SEOMoz, ניתוח קישורים ואלמנטים נוספים. בגדול, מבדיקה אקראית שערכתי הערכת התחרות היא די קרובה למציאות וניתן להסתמך עליה בעיקר למטרות סינון ראשוני.

בשורה התחתונה

אני אישית מאד אוהב לעשות מחקר מילים. אם בעבר מחקר טוב לקח לי שעות ספורות, היום באמצעות התוכנה הזמן הזה יכול להתקצר לחצי שעה עד שעה בשביל מחקר מילים איכותי ועשיר. התוכנה הזאת מקצרת תהליכים באופן משמעותי, וללא ספק מאפשרת לגלות נישות ומילות מפתח שלא היינו מגיעים אליהן בשום צרוה אחרת (או שהיה לוקח לנו הרבה זמן). מבחינת עלות תועלת היא מומלץ מאד ומחזירה את ההשקעה תוך זמן קצר.

גם אתם רוצים לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי? הורידו את התוכנה כאן.

עוד
מדריכים