8 סיבות להתרחק מכתובות URL בעברית כמו מאש

עצבני על המחשב

נתחיל מוידוי: אני מתעב כתובות URL בעברית. מה זה מתעב? בא לי לשבור את מסך המחשב שאני רואה אתרים שמשתמשים בזה (וכל מי שמכיר אותי יעיד שאני אחד האנשים הרגועים אם לא ה…)

מאז שכל העולם התחיל להשתמש באתרי וורדפרס, התופעה הזו רק הולכת וגדלה (כמובן שזה גם קיים במערכות אחרות). שלא תבינו לא נכון, אני חולה על וורדפרס, המערכת הכי טובה בעולם לדעתי, אבל – לרוב האנשים נורא נוח לא להתעסק עם הURLים ופשוט להשאיר את המצב כמו שהוא. התוצאה: אתרים עם כתובות מכוערות להפליא, ארוכות כמו החוות דעת של אייל שני, וגורמות לצרות, הרבה צרות.

אז הנה כל הסיבות שבגללן לא כדאי להשתמש בכתובות בעברית:

1. זה מכוער טילים!

עכשיו תגידו לי אתם, איזה כתובת יותר סקסית?

http://www.example.co.il/post.html

או

http://www.example.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%A4%D7%99%D7%9D/%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%A3/%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%A3-%D7%9B%D7%99%D7%9E%D7%99

כן, לא חשבתי אחרת.

2. אי אפשר לקשר עם זה בסבבה

מאז עדכוני הפינגווין כולנו פתאום נהיו יצירתיים בדרך שאנו מקשרים – מגוונים באנקורים, משתמשים בשם המותג וחלקנו גם מקשרים רק באמצעות כתובת האתר, ללא אנקור טקסט. יש גם לא מעט אתרים (למשל אינדקסים) שזו הדרך היחידה שניתן להוציא מהם קישור.

אז מה קורה כאשר יש לנו כתובת כזאת ארוכה ומכוערת? אין מצב שנשתמש בקישור כזה – פדיחה! אז או שנקשר לדף הבית, או ש…בעצם אין ברירה אחרת.

3. לך תבין על מה העמוד מדבר

סביר להניח שאף אחד מאיתנו לא מדבר ג'יברישית, אז כן – בהרבה מקרים הרבה יותר נוח לנו להסתכל על כתובות של עמוד ולהבין מה-URL במה מדובר – למשל אם מישהו מצרף לנו כמה כתובות במייל, או שאנו מסתכלים על דוח כלשהו באנליטיקס, או עוד מליון דוגמאות שאני נתקל בהן ביום יום אבל לא עולות לי כרגע – בקיצור, למה לעשות את החיים קשים?

4. זה עושה הרבה דרעק עם הפניות 301

ניסיתם פעם להפנות כתובות 301 עם URLים בעברית? תאמינו לי – לא כיף. לכל דף יש 2 גרסאות לפחות במקרה הטוב. למה? כי גוגל סורק את העמוד בכל מיני וריאציות – פעם עם בגרסה העברית (ללא קידוד), פעם בגרסה הג'יברישית.

5. בעיות עם Crawlers

מי שאוהב כמוני להשתמש בכלי האדיר Screaming Frog, יודע שגם כאן – כתובות בעברית עושות עבודה קשה לזחלן, גורמות לו להוסיף כל דף פעמיים או יותר, ואז פשוט מקשה עלינו לקרוא ולהבין את הנתונים כמו שצריך. מעצבן, ובעיקר מיותר.

6. זה עושה בעיות עם וורד

קרה לי לא פעם ולא פעמיים, כאשר שלחתי למישהו מאמר עם קישור מוטמע בוורד, עם כתובת ארוכה במיוחד – וכאשר המאמר פורסם, הקישור באורח פלא לא עבד/היה שבור וכו'. אז כן, גם וורד לא מחבב במיוחד כתובות כאלו. המצב הולך ומחמיר ככל שמדובר ביותר היררכיה במבנה הקישור.

7. זה נראה חובבני

בתכלס, זה פשוט לא נראה מקצועי. תחשבו על כל האתרים הגדולים שאתם מכירים – ynet, וואלה, Mako וכו' – מישהו משתמש בכתובות בעברית? לא נראה לי. רבאק, אם כבר מקימים אתר חדש – תשקיעו בדיוק עוד 2 שניות לכל עמוד ותעניקו לו כתובת URL שגם יהיה ברור מהו נושא העמוד וגם לא יסבך אתכם בהמשך הדרך.

8. כי האלטרנטיבה הרבה יותר טובה

אם כל הסיבות לעיל לא שכנעו אתכם לשקול את זה ברצינות, אז אני אנסה גישה שונה – למה לא בעצם? כי זה יגזול עוד 2 שניות מזמנכם? אולי אתם בכלל לא מודעים לעניין? כמובן שאין כאן המלצה גורפת להתחיל ולשנות כתובות לאתר קיים, אבל במידה ואתם מקימים אתר חדש עבורכם או עבור לקוח – לדעתי זאת הדרך הנכונה ביותר לעבוד, לטווח הארוך ובכלל.

מאד אשמח לדעת – מה אתם חושבים על הנושא? מוזמנים להגיב ולשתף!

גוגל זחלנים (Crawlers) טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים מובייל מחקר ומודיעין מחקר מילות מפתח פשוט אך שימושי שונות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
Ultimate Niche Finder – חיה רעה למחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא - ככל הנראה, החלק החשוב ביותר בכל עסק באינטרנט שמתבסס על קידום אורגני. ללא מחקר...
קרא עוד »
מאי 27, 2012
מענה טלפוני אנושי לכל הלקוחות שמחפשים אותך
בין אם אתה מנהל עסק פרטי מזה שנה ובין אם אתה עצמאי כבר שנים רבות, אתה בוודאי מבין שהיום התחרות על כל...
קרא עוד »
ספט 13, 2014
התקשורת וההשפעה הרבה שלה על חיינו
לכל אחד יש חלום של מה שהוא רוצה לעשות בחיים כשהוא יהיה גדול, וחלק מאיתנו רואים את זה האופציות בצורה...
קרא עוד »
אוק 18, 2014